Villanások a Twitteren



bazo9: tumblr

Ezt se hagyd ki!

Életképek

Címkék

autó (6) budapest (6) élet (6) foci (7) google (6) gyurcsány (5) hülye (8) hülyeség (19) internet (10) játék (6) labdarúgás (10) magyar (40) magyarország (11) média (9) politika (8) reklám (5) sport (14) szex (6) videó (5) Címkefelhő

Subba

Nincs megjeleníthető elem

Webisztán

Nincs megjeleníthető elem

Hozzászólások

Online

2008.02.20. 12:37 InformatívTeknős

Aggyal verlek széjjel

Hamarosan a boltokban lesz az a most kifejlesztett eszköz, amivel az agyunk segítségével irányíthatunk bármilyen karaktert, mondjuk egy számítógépes játékban - adta hírül a BBC.

Így szól a hír (saját fordítás, sorry ha nem mindenhol tetszik)

"A headset az agyi idegsejtek által kiadott jelek alapján működik. "Az agy nagyjából 100 milliárd idegsejtből áll, amelyek elektromos jellel kommunikálnak egymással, bármilyen tevékenységet is végzünk. A most kifejlesztett eszköz képes feldolgozni ezeket a jeleket és azt továbbítani a számítógép által is értelmezhető jelek formájában, így bárki akár a gondolataival, vagy éppen az érzelmeivel lesz képes irányítani például egy számítógépes játékot a világhálón" - mondja Tan Le az Emotiv ausztrál/amerikai vállalat elnöke. 

A felhasználók tehát nagymértékben képesek lesznek "saját magukat adni" egy játékban, amivel egy karakter megjelenítése sokkal élethűbb lehet. A kutatók reményei szerint legkésőbb 2008 végén már a boltokban lesz, feltételezhetően az újdonságok iránt érdeklődők legnagyobb örömére. 

(Forrás: BBC)

Le hozzáteszi, hogy "nem ez az első olyan eszköz, ami az agyi hullámokat képes felhasználni és megjeleníteni, de ez az első alkalom, mikor a fejlesztéseket kifejezetten a játékiparban szeretnék felhasználni. Ezen kívül mostanra jutottunk el oda, hogy egy olyan terméket sikerült megalkotni, amelyet nem borítanak el kábelek és nincs szükség speciális tudásra a használatához. Az sem mellékes, hogy nem kerül több ezer dollárba."

Az elvet már régóta használják

Elektromos eljárásokat az orvostudományban már nagyjából száz éve használnak a világon, de mindössze a '70-es évektől folynak kísérletek az agyi hullámok felhasználására. Visszatérve a mostani fejlesztésekre, ha például egy játékos mosolyog, grimaszokat vág, azt a headset képes élethűen megjeleníteni a képernyőn, fejlesztve ezáltal a pixelek mesterséges intelligenciáját is.

Az eddigi "egyenarcú" karakterek helyett tehát élethű ellenfelek ellen küzdhetünk meg például a Counter Strike FPS játékban, a szombat esti LAN partikon. Kérdés, hogy milyen hatásokat vált ki belőlünk egy ismerős arc (mondjuk egyik barátunk) meggyilkolása, még ha virtuálisan is tesszük ezt. Le szerint azonban éppen jó irányba befolyásolja majd a játékosok viselkedését, hiszen "ha virtuálisan lelövünk valakit a játékban a virtuális partnerünk képe figyelmeztethet minket arra, hogy tulajdonképpen milyen könyörtelenek is voltunk".

Működés közben

A 299 dollárba kerülő headseten van olyan érzékelő, ami a fej mozgásait képes feldolgozni, a számítógéppel pedig vezeték nélküli (wireless) kapcsolaton keresztül kommunikál. 

(Forrás: BBC)

A cég elmondása szerint több mint 30 különböző kifejezést, érzelmet fog felismerni, mint például nevetés, méreg, érzékelni fogja, ha a felhasználó mosolyog, képes lesz megjeleníteni, ha például el szeretnénk tolni valamilyen tárgyat, vagy éppen felemelnénk valamit.

A gép tehát 2008 év végére várható, úgy gondoljuk, az ára miatt elsősorban azok a fanatikusok lesznek az első vásárlók, akik minden újdonságot az elsők között akarnak kipróbálni. Az ötlet nem rossz, azonban a körülbelül harminc felismert tevékenységhez képest az ár meglehetősen borsos."

Bookmark and Share

süti beállítások módosítása