Villanások a Twitteren



bazo9: tumblr

Ezt se hagyd ki!

Életképek

Címkék

autó (6) budapest (6) élet (6) foci (7) google (6) gyurcsány (5) hülye (8) hülyeség (19) internet (10) játék (6) labdarúgás (10) magyar (40) magyarország (11) média (9) politika (8) reklám (5) sport (14) szex (6) videó (5) Címkefelhő

Subba

Nincs megjeleníthető elem

Webisztán

Nincs megjeleníthető elem

Hozzászólások

Online

2009.03.16. 18:36 InformatívTeknős

Szarok fizetni a hitelemet - huh, végre!

Hurrá! Itt a kánaán, amire vártam és azt hiszem sokan vártak. Erre nem más, mint személyesen Morvai Krisztina jogosított fel.

"Az IMF-től, az EU-hoz kötődő és más külföldi bankoktól a tolvajbanda által felvett kölcsönökről jelentsük ki végre, hogy már sokszorosan visszafizettük őket, nem fizetünk egy fillérrel sem többet, mert nem nekik lehet felénk követelésük, hanem fordítva – mi követelhetünk tőlük. Azt gondolom, hogy teljesen felesleges akár egy fillért is fizetni. Már annyit fizetett ez a nép a kamatokkal együtt, ezt már nagyon sokan kiszámolták, gyakorlatilag már bőven visszafizettük. El kell felejteni úgy, ahogy van. „Ezt sokan már végigcsinálták, meg kellene nézni, hogy ők hogyan csinálták. Argentína, meg más országok is. Egyszerűen azt kellene csinálni, hogy nagyon határozottan leülni, és azt mondani, hogy nem akarunk fizetni, ha tudunk valamilyen egyezséget kötni, arról tárgyalhatunk, de arról, hogy ezt az egészet fizetjük, szó nincsen! Az alapkoncepciónak annak kell lennie, hogy nem fizetünk, mert belepusztul a magyar nép. És nem pusztulásra vagyunk ítélve." - mondta az Indexnek a Jobbik EP-listavezetője.

Az most ebben a felvetésben mindegy is, hogy ez az államcsődtől mentette-e meg az országot, vagy sem. A lényeg a következő. Ha az egyszeri állampolgárnak a munkahelyén kell számlát adni ahhoz, hogy a költségtérítését fizessék, akkor a politikusnak is kell. Ha az országnak nem kell fizetnie egy felvett hitelt, akkor nekem sem kell:

- április elsején komoly arcot vágva bemegyek a bankomba és nevetve az asztalra dobom a lakáshitelemről szóló szerződést és hangos kacajok közepette széttépem azt

- holnaptól nem vagyok hajlandó fizetni a zsemléért, benzinért és egyáltalán semmiért

- a most esedékes autóhitel-törlesztőmtől már mosolyogva elbúcsúztunk, szegény a vécében végezte

- ha úgy adódik, eszemben sincs autópálya-matricát váltani, hiszen az én adófizetői pénzemből építették

- ha egy sporteseményre bemegyek, a vállam fölött odavetem, hogy ennyi szórakozás nekem is jár és már bőven kifizettem az elmúlt években

Akinek nem tetszik, annak egyszerűen megadom Morvai Krisztina e-mail címét és nála fejezheti ki nemtetszését...

Bookmark and Share

A bejegyzés trackback címe:

https://fontosdolgok.blog.hu/api/trackback/id/tr651005931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kamatra cserélt szerelem 2009.03.16. 22:11:17

Egyik kormánynak sem fizet az ember szívesen,de ezeknek főleg nem.

yanchi345 2009.03.16. 22:16:47

Eszembe jutott a régi vicc, Kádár táviratozik Moszkvába:

Penzunk elfogyott STOP Tovabb nem fizetunk STOP

Válasz rögtön megérkezett:
Levelet olvastuk STOP Gaz STOP Villany STOP

Tessék megérteni végre, nem is az lenne a legnagyobb bajunk, ha nem kapnánk több hitelt, hanem az, hogy senki nem vásárolna tőlünk tovább. Mert a világ többi része Magyarország nélkül is életképes, bármennyire is mi vagyunk a bokréta rajta, de mi a világ nélkül igencsak szűkösen lennénk el.

PanelProli 2009.03.16. 22:17:16

Azért azt megnézem, hogy bemégy a bankba, széttéped a hitelszerződést és közlöd, hogy mostantól Morvai Viktória fizet helyetted...

Lehet, hogy már nem kell hazamenned, mert nem lesz hova :-(

2009.03.16. 22:26:48

Akinek nem tetszik, annak egyszerűen megadom Morvai Krisztina e-mail címét és nála fejezheti ki nemtetszését...
Jöhet az e-mail cím!

Kamatra cserélt szerelem 2009.03.16. 22:27:23

A bankokkal jó lesz vigyázni de nagyon.Nem értesítenek arról sem ha már árvereznek.
Mellesleg ha eddig nem volt pénzügyi kultúrája és tapasztalata ennek az országnak,na akkor most rögtön lett.

Kamatra cserélt szerelem 2009.03.16. 22:28:18

Én inkább azokat a híreket várom,hogy pl:
A bank elvette a házát ezért felgyújtotta kétségbeesésében azt!

Invictus 2009.03.16. 22:31:23

@Holm Hansen: Azért nem biztos, hogy nem nekik volt igazuk. Mondjuk nekik más volt a helyzetük, Mo. azért nem mondhatta fel a hiteleket, mert mi közvetlenül magánbankoktól kölcsönöztünk (azaz kölcsönöztek a feketejános-féle pénzügyi zsenik), a lengyelek pedig nyugati kormányoktól...

"Ha ez kell nekünk és van rá 10 évünk, nosza! "

Így is lesz 10 szűk esztendőnk, amúgy...
:]

]{udarauszkasz 2009.03.16. 22:31:38

persze kivancsi lennek, ha MINDENKI kijelentene, hogy NEM fizetunk, STOP.
a magyar, a lengyel, a tot, a nemet, az osztrak, es az osszes tobbi orszag. Talan akkor a bankar bacsik rajonnenek, hogy ki tojta a spanyolviaszt valojaban.
Egy az egesz vilaggazdasagra kiterjedo kutatast kellene inditani, vajon kik miatt jutott el ide a vilag.
Es utana hadd guruljanak a fejek.

TávHős 2009.03.16. 22:32:14

Bár nem vagyok jogász, saját káromból tudom: Amit Morvai Krisztina tesz, az bizony bíztatás.
Ilyenekért akár perre is lehet menni.
Magyarul:
Bemész, lecsapod, széttéped, röhögsz.
Bankos bután figyel.
Naná, hogy rádverik később az elmaradt tételeket. Nomeg a kamatokat.
És mikor megkérdezik, hogy "Hé' ember, dehát miér' nem fizettél?", te megválaszolod.
Szépen.
Azért, mert Kriszti erre bíztatott.
S már meg is érkeztünk. Bíztatási kár.

Ugye, jól emlékszem, hogy M.K. jogi végzettségű?

Megélhetési rasszista 2009.03.16. 22:34:39

@devadel: ezt éppen ideje lenne megtenniük. mert hitelből kurva könnyű ám inflációkövető nyugdíjt meg segílyt ígérgetni

]{udarauszkasz 2009.03.16. 22:35:24

Es mi lesz akkor, ha az emberek nagy reszenek megszunik a munkahelye, es egyszeruen azert nem fizet, mert nincs mibol...?

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.16. 22:36:21

Ma kommentelte be hozzam valaki: amit betetkent beteszunk a bankba, az lesz kihelyezve hitelnek, vagy ez megy fogyasztasra. Ez nagyreszt igy van (na jo, tavaly oszig igy volt).

@nanena:

Szoval forditva van: a hitelkihelyezes alapja jelentos reszben az a penz, ami betetkent be lett rakva. Tehat, ha nem fizetik a hitelt akik felvettek, elarverezik a hazat (az ados megszivta, mert nincs haza, es bukta az onreszt), de a betetes kifizetesere a masik oldalon meg nem lesz eleg penz. Szoval a bedolt hiteles miatt nem kapod vissza a bankbeteted.

égafater 2009.03.16. 22:40:47

@TávHős:

nem a felbujtásra gondoltál?

ez a nem fizetem vissza, mostanában nagyon divatos. kár, hogy semmi realitástartalma nincs. ilyet nem lehet sajnos tenni. a provident hitelt is vissza kell fizetni a suttyónak, aki felvette a plazmára. itt az a baj, hogy nem annak kell visszafizetni aki felvette, hanem az egész országnak, mire ő már rég eltűnt a színtérről teletömött zsebbel.

de a pénzt vissza kell fizetni. evvan.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.03.16. 22:41:58

Attól függetlenül, hogy a csaj mekkora zöldségeket hordott össze, tény, hogy uzsorás dolog olyan fasznak pénzt nyomni hitelre, akiről tudni lehet, hogy már jó ideje elveri kártyán. Esetleg elajándékozza a rámosolygóknak.

]{udarauszkasz 2009.03.16. 22:44:03

Ez az, amit buntetni kene. Penzgyartas.
Elobbutobb varhato volt, hogy kipukkan.
En ezert nem is vettem fel hitelt egesz eletemben, mindossze 2x kovettem el azt a hibat, hogy hitelbol vettem autot. (melohoz kellett...)
de azt, hogy mosogepet, tv-t muholdvevot, szgepet, meg 2 kezesre 1 labast stb....
ez mind mind fujta fel a lufit szepen.
sot, joparan meg a kipukkant lufi maradvanyait is fujjak (lsd: provident pl...)

is 2009.03.16. 22:45:07

két dolgot külön kell venni:
- az állam ma már szépen takarékosan él, a költségvetés pozitív elsődleges egyenlegű, és csökkenő páláyra áll a hiány
- a lakosság eladósodása viszont kurva nagy, és kurva bizonytalan, hogy visszafizeti-e. hiába devizahitel, valójában forintban törleszti mindenki, mondjuk az OTP-nek. ha ezt megtagadod, akkor az OTP fog csődbe menni, és csak utána, esetleg a svájci bank. az OTP csődje elviszi a magyar emberek utolsó megtakarításait, és de facto államcsőd lesz, és akkor a forint nem 10%-ot fog gyengülni, hanem 200%-at mint Izlandon, azaz lesz kb. 800 Ft.

hát ezzel lehet számolni fizetésmegtagadás esetére. tényleg, továbbá már nem kell fizetni, és utána már bottal se fognak minket piszkálni. csak még zárásként elmegy az ÖSSZES multi, és lesz kb. 1 millió ember munkanélküli, meg az adóbevétel leesik a negyedére. és akkor 2 milliónak kellene eltartania 10-et, a mai 3 helyett.

Kopiás Attila Steve 2009.03.16. 22:46:54

Nekem az tetszik legjobban, hogy Morvai egy konkrétan baloldali vezetésű Argentin kormánytól akar tanulni. A szociáldemokrata Kirchner vezetése alatt történt az említett eset, viszont pont az ellenkezője, mint amit MK emleget. Konkrétan kiharcolták, hogy az adósság jelentős részét egyben kifizetve (65%-ot) elengedjék a teljeset. Maga az alap koncepció, miszerint az adósság-csapdából való kikerülés lehetőségeinek átnézése tényleg fontos lenne, de kis gazdasági erővel rendelkező országként ezt (is) csak regionális összefogással tudnánk megoldani szerintem, ami valszeg nem a széljobb eredménye lesz... :+)

]{udarauszkasz 2009.03.16. 22:48:18

sztem mar most is van 1 millio munkanelkuli, csak epp nem teszik kozze.
Nekem sincs munkam, pedig szivesebben dolgoznek mar.
Es latom, milyen sorok allnak a munkaugyi hivatalokban. Itt gyor sopron megyeben megduplazodott a munkanelkuliek szama (a hivatalban mondtak, nem en talaltam ki...)

]{udarauszkasz 2009.03.16. 22:52:51

Es az a baj, hogy 1 honappal ezelott a kamionos fizumbol meg felkezzel kifizettem a kocsim torleszteset, es egyaltalan nem nyujtozkodtam tovabb annal a takaronal.
Az emberek nagyresze onhibajan kivul kerul olyan helyzetbe, amikor mar nincs mit vesziteni.
Es annal az embernel, akinek nincs vesztenivaloja, nincs veszelyesebb.

Megélhetési rasszista 2009.03.16. 22:54:54

@is: te Magyarországon élsz? Pont ez a gond, hogy az állam egyszerre koldus és pazarló. Koldus, mert egyes szolgáltatásokat már képtelen ellátni, és pazarló, mert pl. a GDP kb 51-52%-t osztja el újra. És nem takarékos!! Nem véletlenül már 70% az államadósság.

Netuddki. 2009.03.16. 22:55:51

Szegény Baló. Nem elég ahogy kinéz, de a Kriszta kezeli a családi kasszát is. Vagy már elváltak?

Netuddki. 2009.03.16. 22:57:35

@]{udarauszkasz: Egen, mert a susmákok is előbb a vendégmunkásokat küldik el.

]{udarauszkasz 2009.03.16. 23:01:16

Az osztrakok talan, de itthon is a magyarok kerulnek lapatra elobb.
Baratnom Tatabanyan dolgozik, folyamatosan epitik le a magyarokat, de szlovakokat nemigazan.
Atjarnak onnan melozni, de aki itt lakik, azt kiszorjak.
vagyis az osszes munkanelkuli itt csapodik le Magyarorszagon.

sandorn (törölt) 2009.03.16. 23:02:36

Hm, vajon Morvai hol tanulta a közgazdaságtant? Az Orbán egyetemen? Amúgy számomra az is ijesztő nemtudásról tanúskodik amit Orbán mond, hogy a kapitalizmusnak vége és most valami új jön ahol nem érvényesülnek a régi szabályok. Pár ezer éve már divat visszafizetni a hiteleket mert az erős hitelesség-vesztéssel jár, ez nem kapitalista találmány...

igyugyaz 2009.03.16. 23:04:05

Azért Argerntínával példálózni valamilyen gazdasági kérdésben :D Szép..

bastian 2009.03.16. 23:07:04

Azért azt a téveszmét már el kellene oszlatni, hogy bankok a betétesek pénzét kölcsönzik ki. Erről szó nincs. Ha valaki kölcsönkér a banktól mondjuk 10 millió forintot, akkor a bank letétbe helyezi ennek a (jelenleg nálunk) 2%-át, azaz 200000Ft-ot a betétesek pénzéből az MNB tartalékráta számlájára, a 10 milliót pedig ráírja a kölcsönkérő hitelszámlájára. A betétek csak a tartalékráta, azaz a letét befizetésénél játszanak szerepet. A kereskedelmi bank hitelpénzt teremt a "semmiből"! Ez egyszerű tőkeáttételt jelent, tehát nemcsak a "létező" 200000Ft-ra kér a bank kamatot, hanem az 50-szeresére, arra, ami nem is létezik. Amikor visszafizeti az adós, akkor a verejtékkel megkeresett 10 millió + kamatból a bank zsebrevágja a kamatot, az "alaptőke" 10 milliót pedig megsemmisíti, mintha nem is lett volna. Erre a mindenkori kormány ad jogosultságot a kereskedelmi bankoknak. Tehát ha már a 2%-ot visszafizette a kölcsönnek (azaz a 200000Ft-ot), akkor a bank már nem veszít, legfeljebb a kamatot. Tehát az állam ad jogosítványt a bankoknak, a bíroságokon keresztül , hogyha nem fizeted, akkor elveszik a lakásodat, a semmiért cserében. Ez teljesen törvényes, mert ezt a törvények biztosítják. Tehát a törvényeket kell megváltoztatni.....

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.16. 23:10:37

@]{udarauszkasz: Az a baj, hogy az auto eladoja es a bank, aki hitelezett azt allitja, jo megvenni egy kocsit reszletre.

Ha a kamionodat vetted reszletre mint vallakozo, es gondosan kiszamoltad, mennyi bevetelt hoz, csak a valsag a megrendelesekbe szolt kozbe, akkor megertem a gondod.

Ha azert kellett auto, mert igy kenyelmesebb, mint vonattal/helyi tomegkozlekedessel, akkor szerintem rossz dontest hoztal, amikor megvetted hitelre, meg akkor is, ha felkezzel tudtad fizetni.

Hitelt fogyasztasra akkor erdemes felvenni, ha hitel nelkul is kepes lennel megvenni, de egyeb elonyoket szeretnel kihasznalni.

Rwindx 2009.03.16. 23:14:38

@is: "- az állam ma már szépen takarékosan él, a költségvetés pozitív elsődleges egyenlegű, és csökkenő páláyra áll a hiány"

Ezzel az egyel nem tudok egyetérteni. Ugyanis a tavaly decemberben elfogadott költségvetésben a hiány 660.8 milliárd forint ami a gdp 2.6%-a (volt).
Akkor még 4.5%-os inflációval és 1%-os gdp visszaeséssel számoltak. Azóta a várható gdp visszaesést 5%-ra teszik, az inflációt 3-4%-ra. ami a hiányt nem kicsit megdobja. Márpedig ferkóék lószart nem csináltak azóta, azon kívül elmúlt 20 év "fantasztikus adóreformjának" első 5 verziójának bemutatásán kívül.

Nem tudom honnan szerezted a dezinformációdat de kiváncsi lennék rá, mert már láttam máshol is írtad. Ha a kormány titokban lefaragott volna a kiadásokból 1000 milliárd forintot, vagy emelte volna a bevételeket ennyivel arról nem csak te tudnál...

]{udarauszkasz 2009.03.16. 23:17:18

hat a helyzet az, hogy alkalmazottkent meloztam, a szemelyauto pedig a munkaba jarashoz kellett, vagyis nelkulozhetetlen. (elegge ramaty nalunk a tomegkozlekedes, a fonok 2 oraval indulas elott szolt, stb... szal auto nelkul elegge lehetetlen...)
ugyhogy vegulis a helyzet ugyanaz.
befektettem a hitelt az autoba, hogy penzt tudjak keresni vele, ha nem is kozvetlenul, de az auto segitsegevel.
az mar mas, hogy egy "kedves" kollega kiturt onnan.

adfly 2009.03.16. 23:18:44

van egy argentìn kollegám, /Írország/
azért mesélt olyan részleteket amiket nem szeretnék megélni, /se olvasni róla az indexen/

]{udarauszkasz 2009.03.16. 23:21:10

es mi lesz akkor, ha az orszagok 40%a argentina sorsara jut??
es ha a 60-70%a??

]{udarauszkasz 2009.03.16. 23:24:11

itt az a baj, hogy az arak, es a berek kozti kulombseg miatt csak hitelbol lehet megvenni az olyan javakat, mint a lakas, haz, auto, stb.
Mert a plazma tv nem letszukseglet, de egy kegli, amiben felneveled a gyerekedet, az igen.
persze hogy osszedobd az arat, par100 evet etlen szomjan kell melozni erte, es nemcsak itthon, hanem nyugat europaban is.
Azert omlott ossze, mert mindent csak hitelbol lehetett fedezni, es most nincs hitel, megallt az elet.

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.16. 23:25:23

@]{udarauszkasz: hat sajnalom. remelem sikerul valamit talalnod.

a kocsi-vetelre esetleg meg egy tipp: ha hasznaltan veszed, akkor ilyen esetekben a torlesztes alacsonyabb, kisebb az ertekvesztese es sokszor a fenntartasi koltsege is. a kisebb ertekvesztes azert lehet fontos, ha gyorsan kell eladni, mert mar nem kell, meg ha ilyen kellmetlen oka is van.

húsimádó 2009.03.16. 23:26:12

Tököm tele hogy mindent kilőcsölnek az emberekere.Igen fel tenni a kérdést:Mi a f@sz közöm ehhez az egészhez?Én adósítottam el ezt a szerencsételen országot?Az igazság az, hogy odafönt valami baromira nincs rendben nálunk.Úgy folyank ki a pénzek mind a mai napig luxusdolgokra és prémiumokra a képviselőinknek, államtitkároknak, osztályvezetőknek stb. mind a huzat.+többszázezres fizjukról nem is beszélve.Eza baj. Itt kellene kezdeni az elvonásokat.Addíg én is morci leszek és sz@rok az egészre!!!

pokesz70 2009.03.16. 23:28:54

Jól tudom, hogy ez a nő Magyarországot szeretné képviselni az EU parlamentben? Ott is ilyet és hasonlókat fog kinyilatkozni? Már a gondolattól is szégyellem magam

Tydirium 2009.03.16. 23:30:09

Az ugye azért világos, hogy az 5-6%-ra kapott IMF és EU-hitel gyakorlatilag egy segély, ahhoz képest, hogy tavaly év végén az államkötvényeket 11%-on nem vette meg senki. A hitel nem egy szeretetcsomag, nem kötelező felvenni senkinek. Mi ilyen feltételekkel kapjuk, el lehet dönteni, hgy kell vagy sem. Szabad a választás. A hitelnyújtók sem a maguk ellenségei.

Mint ahogy a lakáshiteleké is. Nem kötelező felvenni. Van vagy 30 bank Magyarországon, lehet választani. Vagy mind a 30 tolvaj? A rohadt külföldi OTP is? Aki meg egyébként nem akarja fizetni a hitelét, az előbb csengessen be mondjuk a szomszéd nyugdíjas nénihez, és kérdezze meg, hogy van-e pénze a bankban. Mert ha igen, akkor neki nem fizeti, nem a banknak!

]{udarauszkasz 2009.03.16. 23:35:22

@pokesz70: pedig mas megoldas nem lesz.
A masik megoldas az az, hogy fizetunk, es fizetunk, es fizetunk.
aztan, hogy ne dogoljunk ehen, megint hitelt veszunk fel, es megint fizetunk.
Kelet-europat nem azert vasaroltak meg kilora az oroszoktol, hogy joleti allamokat csinaljanak belole...
csak a hitelvelvevo piac, es az olcso munkaero erdekelte oket.
Amig K-europa nem lep, addig itt soha nem lesz jobb.

pokesz70 2009.03.16. 23:39:02

@]{udarauszkasz:

Nem lehetne inkább, hogy dolgozunk és dolgozunk és dolgozunk? Mármint azon a kevesebb mint 2 millió adófizetőn kívúl mások is? Ahelyett, hogy a markát tartaná? Mert tévedés ne essék, a hitelek nagy része a rendszer femmtartására kell.

]{udarauszkasz 2009.03.16. 23:39:28

Nem kotelezo felvenni, csak ha nem veszed fel, az ujsag alatt alszol.
Vagy felveszed, es nyogod, es imadkozol, hogy 10-20 ev mulva is legyen olyan szerencsed, hogy tudd fizetni.

states 2009.03.16. 23:40:33

Ez a bankárlogika, pontosan ahogy egy fenti hzsz mondja, uzsorakamat jogilag csomagolva, gondolom adósaid vannak, és nem adósságod. Csak remélni lehet, hogy a mezei állampolgárnak egyszer csak megtelik a töke, és az ilyeneket kiszórja végre az uzsorakamatból épített üvegpaloták ablakán. Nem csak nálunk, hanem szerte a világban...

Szűcslaci 2009.03.16. 23:41:32

Mielőtt szegény Morvai Krisztit szidjátok gondoljatok arra hogy ezt a nemfizetéses dolgot legelsőnek egy MSZP-s képviselő vetette fel.Lásd Karsai kontra Provident.Pedig ott nem az Állam vette fel az én és minden adófizető polgár nyakába,hanem az egyén döntött úgy hogy kell neki.

]{udarauszkasz 2009.03.16. 23:41:40

De nincs hol dolgozni, egy rakas munkanelkuli van az orszagban, olyanok is, akik nem szivesen lognak az allam nyakan, mint en is pl.
Sokan vannak rajtam kivul is ilyenek, nemcsak a segelyert sorban allo kisebbsegieket kell nezni, hanem a magunkfajtakat is.

Neocon 2009.03.16. 23:42:15

devadelnek sajnos abszolut igaza van...

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.16. 23:42:23

@húsimádó: @]{udarauszkasz: Olyan lehetosegeket keresunk, hogy tobb legyen a bevetelunk. Es amikor tobb a bevetelunk, akkor meg mindig nem noveljuk a kiadasainkat, hanem takarekoskodunk: Ebbol a legdragabb hiteleinket fizetjuk vissza eloszor, aztan a masodik legdragabbat stb. Amikor elfogy a hitelunk, akkor pedig befektetunk (mi adunk kolcson), de vigyzva, hogy csak olyanoknak, akik vissza is akarjak fizetni.

Ez mind az allamra, mind magunkra nezve a legmegfelelobb modszer.

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.16. 23:44:55

@states: Lehet hogy bankarlogika, de ha nem vagy bankar (mint en sem) es tudod, hogy ez a jatekszabaly, akkor miert szivatnad magad?

bastian 2009.03.16. 23:50:27

Ennek akkor lesz vége, ha a dollár elértéktelenedik. Az USA próbálja minden eszközzel "begyűjteni" az egész világból a pénzt (a dolgozó emberek által megtermelt értéket), hogy ez ne következzen be (ezt fizetjük mi is), mert ha ez bekövetkezik, akkor az a 200 millió kézifegyver előkerül az amerikai lakosság fiókjaiból. Ezért próbálják folyamatosan megszünteni a fegyvertartást, ezzel eddig minden elnök próbálkozott. Fogy az idő (és a pénz). Ha ott kitör egy polgárháború, akkor az azonnal végigsöpör az egész világon, mert már a töke tele van mindenkinek ezzel a globalizmusnak nevezett kamatrabszolgasággal...

]{udarauszkasz 2009.03.16. 23:51:32

igen, probaltam eloszor visszafizetni a hitelt, de egyszeruen nem eri meg, mert a hitelszerzodes szerint igyis ugyis ugyanannyit fizettem volna vissza.
Persze most rajott az arfolyam kulombozet, de ezt nem lehetett tavalyelott meg elorelatni.

]{udarauszkasz 2009.03.16. 23:55:13

Ha lett volna ra torvenyes keret, akkor en visszafizettem volna elobb is, de akkor mindenfele kezelesi koltseg, szerzodesmodositas ... stb okan nagyjabol ugyanannyiba kerult volna, mintha vegigfizetem kamatostul az egeszet.
Ki van ez talalva, veletlenul se jarj jol.

Labancz 2009.03.16. 23:55:15

@Penzgyik: Egyetértek!

Mindenki úgy virnyákol, mintha kötelező lett volna hitelt felvenni. Teljesen mindegy, hogy honnan szedi rá a pénzt a bank. Az ő dolguk. De érdekes, akkor senki nem érdeklődött, amikor aláírta a hitelszerződését.
Most, hogy fizetni kellene, hirtelen minden bank zsivány lett, mi pedig a szegény kihasznált nép.
Egyébként pedig most érné meg devizahitelt felvenni, ha javul az árfolyam, minden hónap nyereséget hozhat...

Tydirium 2009.03.16. 23:56:42

Magyarországon szabad vállalkozás alapítás van, ami a banki tevékenységre is igaz. Ha nem tetszik, tessék összehozni egy vállalkozói kört és alapítani egy bankot, ami ennél jobb feltételeket ad. Ha jól tudom egyébként, egy közelmúltbéli balhé folytán a biztosítói piacon ez megtörtént. És szerintem ez a helyes hozzáállás, nem pedig verni az asztalt. Tessék megpróbálni, ha sikerül akkor igazatok volt.

Ui: Mellesleg megjegyzem, hogy a bankoknak a lakáshiteleken kevesebb, mint 1% a kamatrésük (vagyis a különbség a hitelkamat és annak forrása között).

states 2009.03.16. 23:58:21

Ez a mostani válság is arról szól, hogy az emberiség egy nagy birkacsorda, a bankárok által előidézett összeomlást szó nélkül finanszírozza, már aki tudja, aki meg nem az éhen döglik, ahelyett, hogy végre kaszára-kapára kapna és egyszer s mindenkorra véget vetne a bankárvilágnak...

]{udarauszkasz 2009.03.17. 00:02:21

Labanz: Az a baj, hogy ugy alakitjak az arakat a berekhez viszonyitva, hogy csak hitelbol tudsz kezdeni magaddal valamit.
eleg csak utanaszamolni, hogy mondjuk egy atlag magyar fizu hany%-aba kerul egy kozepkategorias mobil. Pedig az mar reg nem statusszimbolum mar itthon sem... vagy?

]{udarauszkasz 2009.03.17. 00:04:26

itt nem is feltetlenul csak a bankarok keze van a dologban, hanem sokkal inkabb a hatterben pokerezo spekulansoke.
Az elozo valsagot is ok ideztek elo, mint ahogy a mostanit is.
Es ha igy folytatodik, a mostanibol is haboru fog kisulni elobb-utobb.

bastian 2009.03.17. 00:09:05

Labancz:

Ez elég cinikus hozzáállás, nem elvárható, hogy a lakosság pénzügyi-világgazdasági folyamatokat átlátó szakember legyen. Minfenki a maga területén kell, hogy profi legyen, van aki orvos, van aki buszsofőr..... Az állam arra van, hogy megakadályozza, ha az embereket ki akarják semmizni. Ezt hívják "népképviseletnek". Ennek nem felelnek meg a "választottjaink".

Jó ötlet a bankalapítás, mindjárt kihúzok a zsebemből néhány milliárdot a kötelező alaptőkére... :))

vauvauvau 2009.03.17. 00:11:10

Gyurcsika csinálta meg Morvai PR-jét 2006-ban.
Addig pofázott, hogy már ő is ismert lett és ő is megy Brüsszelbe.

Nekem 2 éve szimpatikus volt, de most már hányok tőle.

bastian 2009.03.17. 00:17:42

A "spekuláns" sokszor az emberek szemében valami "ügyeskedő" háttérember. Ez is egy téveszme. A világ legnagyobb spekulánsai ugyanazok, akik az országokat finanszírozzák az államkötvényeken keresztül. Ha megnézi valaki kik jogosultak az államkötvény aukciókon résztvenni, mindig ugyanazokkal a nevekkel találkozik, akik aztán az adott országot gyengítik, hogy még több kölcsönt tudjanak nála kihelyezni. Az hitelezésre szorulást is ők idézik elő és a hitelt is ők adják. Nem tökéletes üzlet? Gondoljon mindenki erre amikor azokat a neveket hallja, hogy Goldmann Sachs, J.P. Morgan, Morgan Stanley,.... ezeke vannak mindenhol és "véletlenül" összetevői az amerikai "Fed" magánjegybank konzorciumnak, ami a világon előállítja a világpénzt azaz a dollárt....

]{udarauszkasz 2009.03.17. 00:20:17

Es ha ezek elkezdenek komolyabban beszallni a fegyveruzletbe, akkor kell nekiallni jo sok konzervet, meg egy-ket geiger muller szamlalot beruhazni...

Neocon 2009.03.17. 00:30:55

Egyebkent imadom az ilyen "bankarvilagos", "ebbol haboru lesz", meg "nosza mindenki kaszara-kapara" irasokat. Rossz hirem van gyerekek, nem lesz se haboru, se felkeles (ahol a felduhodott neptomegek hirtelen leverik a bankokon, amiert azok hitelt adtak nekik minden szarra). Azt meg mindig sokan nem fogtak fel, hogy az elmult evekben jobban eltunk, mint amit megengedhettunk volna magunknak (es ez a politikusok felelossege is - mindket oldale -, mert elhitettek az emberekkel, hogy nincs semmi gond, itt a Kanaan, minden jar: a segely, a hiteltamogatas, a 13. havi nyugdij/fizetes, minden). Ennek az arat most meg kell fizetni es meg is fogjuk fizetni. Persze sokkal rosszabb lesz, mintha mar eleve sporolosat jatszottunk volna es csak annyit koltunk amennyink van, de hat ilyen nep a magyar: szeret nagy labon elni (vagy legalabb ugy tenni),de ha nincs penzed nem veszel kozepkategorias mobilt, csak alsokategoriasat vazze.
A dollar ennel gyengebb mar nem nagyon lesz, inkabb erosebb, en nem feltenem annyira az amerikai gazdasagot. Az emberek persze most ott is jajongnak egy kicsit, de csak azert mert mar 5 dollar felett is volt a benzin ara (ami meg mindig nevetseges), meg visszaesik a fogyasztas , mivel egyre tobben probalnak sporolni (ami ugye egy igen udvozlendo dolog). Az eletszinvonalukban tortent valtozas messze nem olyan drasztikus, mint azt sokan lattatni szeretnek, sot. Szepen kikaszalodunk ebbol a valsagbol is, szigorubb (es remelhetoleg nemzetkozi) ellenorzes ala vonjak a piaci folyamatok egy reszet, a legtobb ember jobban odafigyel majd arra, hogy mikor mennyit kolt - egy ideig. Aztan majd meglatjuk...

Kalmár 2009.03.17. 00:31:10

Persze nyilván fizetni fogunk, fizetni kell.
DE
Sajnos az a jéghegy csúcsa, az IMF hitel és igazából az a gáz, hogy akármennyit felvettek, úgy tűnt el, hogy nem hagyott nyomot ezen az országon.
Lásd most a cigányok felzárkóztatására 60 milliárd! forint stb.
Az komoly difi egy személyi hitel és eközt, hogy ezt, nem az veszi fel és költi el, mint aki visszafizeti.

Neocon 2009.03.17. 00:36:58

Bastian edes fiam , csak nem a Zeitgeiston nottel fel? :)

bastian 2009.03.17. 00:40:19

Neocon:

Nem tudom mivel foglalkozol, de szerintem nem igazán látod át a folyamatot. Most "pénznyomda" van Amerikában a 0.25%-os kamattal. Elképesztő az állam eladósodása és egyre nő. Ha nem akarják, hogy a gazdaság beindulásakor elszaladjon az infláció, akkor kénytelenek lesznek kamatot emelni, mégpedig drasztikusan. Elérheti majd a 10%-ot is. Na akkor majd azzal kell visszafizetni, ezt a most rengeteg "szétszórt" pénzt. Az lesz a válság következő hulláma, nem olyan egyszerű ez...

viktor134 2009.03.17. 00:43:26

az az igazság, hogy sokan túlnyújtóztak a takarójukon.

vegyél használt kocsit, használt mobilt, ... amire van pénzed, csak azt, és akkor nem fogja a provident levenni a segged.

aki annyira barom, hogy uzsorára, meg 400%-ra veszi fel a hitelt, azt elmeorvossal kellene vizsgálni.

ami ide kell, normális közgáz meg pénzügy oktatás.

munka pedig mindig van, csak meg kell mozdulni.
nincs munkád? segélyen vagy, addig tanulj bármit, ami később jól jön, és majd lesz.

bastian 2009.03.17. 00:44:41

Mondjuk gondoltam, hogyha leírom az igazságot, akkor itt az index "égisze" alatt megjelenik majd egy okos Neo"Kohn" aki majd megpróbálja lekezelő stílusával annulálni a leírtakat.
Üdvözöljük, hogy megérkezett! Tapsot Neocon barátunknak!! :))

Neocon 2009.03.17. 01:14:34

Koszonom a tapsot, bastian baratunk leulhet. Azokkal a mondatokkal mindig gond van, amelyek ugy kezdodnek, hogy "leirom az igazsagot". Igen tudjuk, hogy itt egy baszom nagy osszeeskuves (vilagosszeeskuves, mi tobb bankar vilagosszeeskuves) van es probaljak a nep "egyszeru" gyermekenek agyat mosni, meg a legegyszerubb lenne, ha fegyverrel a kezunkben (de eleg lehet nemi nem kosher kaja is majd azt lenyomjuk ezeknek a nyomorultaknak a torkan) szetvernenk a bankrendszert, amelyet amugy is csak azert talaltak ki, hogy kiszipolyozzon minket, hogy aztan eme nemes tett utan - ami felszabaditja az embereket az elnyomas alol- , igen nos, mi is kovetkezik ez utan? Ez itt a nagy kerdes, amelyre szivesen valaszt kapnek, nyitott elmevel varom bastian es ]{udarauszkasz polgartars elkepzeleseit az uj vilagrendrol.
Az hogy "penznyomda" megy az Usaban, az ugye mindig is igy volt, ennek a merteke a kerdeses, hogy szukseges-e tobb penzt eloallitani es belenyomni a gazdasagba, ha a bankok hitelezesi gyakorlata drasztikusan megvaltozik (ie. a nulla fele konvergal). Az allam eladosodottsaga valoban nem kis merteku, Bush apank rendkivuli erzekkel vagott ki az ablakon jopar milliard dollart, es bizony az elkovetkezendo 4 ev (Obama -remelhetoleg- elso ciklusa) arra fog elmenni, hogy ezt rendbetegye. Finoman szolva nem hinnem, hogy a valsag vegefele robbanasszeruen fog noni a gazdasag, drasztikus kamatemeles helyett en joval mertekletesebbet, ha szabad ilyet mondanom lepcsozetest varok. Kis tulzassal a valsag addig fog tartani, amig az USA gazdasaga rendbe nem jon, ebbe nalam csont nelkul beletartozik, hogy legalabb megkozelitik a Clinton-era deficit/szufficit merleget, vagyis nekik nem akkor kell majd visszafizetni azt a penzt (marmint persze ha egy csepp eszuk van es szerintem annal egy kicsit tobb van nekik). Masreszt ha valamire feltennem az eletemet is, akkor az az lenne, hogy az Usa gazdasaga nem fog csodbe menni. Az EU, Japan, Kina es az arab orszagok mind erdekeltek abban, hogy ez ne tortenjek meg. Maguktol is rendberakjak a gazdasagukat az amerikaiak, de igy meg egy vedohalo is ott van alattuk.

nahátnahátnahát 2009.03.17. 01:36:25

te ezeket a hiteleidet már többszörösen visszafizetted?? kétlem. . .

changebug (törölt) 2009.03.17. 02:25:13

Ez az M.Krisztina is egy érdekes jelenség...

Amúgy a minap a fogyasztás/hitel/blabla kapcsán eszembe jutott egy régi reklám talán úgy a 80-as évekből...

"Van aki azért takarékoskodik mert otthon is ezt látta - van aki azért, mert otthon nem ezt látta"
Van aki ért a pénzhez ezért bízza - van aki nem ért hozzá ezért ránk bízza" Meg volt mégvalami - aszem tán OTP reklám volt.

Ezt vö. Provident reklám a pénz házhoz jön /már csak ilyen/ 400%, blablabla és Provident még reklámidejéből le is vezeti a költségeket... Hitelválság, állam segíts, anyu segíts, monnyon le.

20-25 év alatt ilyen gyönyörűen elhülyülni... No de mindegy - úgy szép az élet ha zajlik, nem igaz :)

Szűcslaci 2009.03.17. 05:23:49

Morvai Krisztina beszédében némely elemek - nem kevés - a populizmus jegyébe íródtak. Minden jóérzésű, erkölcsös ember azt vallja, hogy a kölcsönt bizony vissza kell fizetni, - de akik elherdálták és ellopták a pénzt, azok bűnhődjenek. Az összelopott vagyonokat el kell kobozni, a felelősöket földönfutóvá kell tenni. Az én igazságérzetem ezt diktálja.

itamas (törölt) 2009.03.17. 06:11:18

@bastian
Tudásnak álcázott butaság:
- A hitelek forrása a tőke tulajdonosoktól van, tehát a betét is tőlük van
- A tőke áttétel szónak semmi értelme a tartalékráta összefüggésében, és nem magyarázza meg a hitelezésben kihelyezett tőke forrását.
- A FED-t magánbanknak minősíteni egy nagy tévedés
- Az USA jelenlegi alacsony irányadó kamatlába nem a pénzgyártással függ össze, hanem a kölcsönnyújtó tőke tulajdonosok, jelesül Kína hajlandóságával. Így is veszi az USA kötvényeit, mert bíznak benne, igaz más esélye sincs.
- Igen, annak is van kockázata, hogy alacsony kamatok mellett relatív pénzbőség van, de ezt is kezelni kell majd.

elmoro 2009.03.17. 06:29:33

@4tuna: "ezt a mondatot ÚJRA légyszives" - na, akkor még egyszer: ezt a mondatot újra LÉGY SZÍVES! :)

tcom 2009.03.17. 07:12:43

Az országban jelenleg kb. pár százezer ember emlékszik arra, amikor bőröndbe vitték a pénzt a piacra egy szokásos bevásárláshoz. És azt is megérték, hogy a havi/heti/napi fizetésük semmit sem ér.
Egy ilyen helyzet a mai világban katasztrófával érne fel.

A Morvai Krisztina féle felelőtlen nimandok a tűzzel játszanak. Mi van, ha Orbán/Gyurcsány megszagolja, hogy evvel az ígérettel még lehet szerezni pár szélsőséges szavazót?

közlekedési bűnöző (törölt) 2009.03.17. 07:27:22

Neocon:

"Azt meg mindig sokan nem fogtak fel, hogy az elmult evekben jobban eltunk, mint amit megengedhettunk volna magunknak"

ÉN a lófaszt éltem jobban, mint amit megengedhettem volna magamnak és ÉN nem érdemlem meg a politikusainkat sem, mert nem én voltam az a balfasz, aki ezeket kormányra juttatta. A 19.000 Ft-os nyugdíjasoknak mondhatod ezt, meg a hitelproliknak, akik erőn felül adósodnak el (nem a lakáshitelesekre gondolok, hanem a plazmaTV-hitelesekre)

Joey Templar 2009.03.17. 07:29:10

mert persze normális dolog 1 mrd usd után 20-at kifizettetni. ez uzsora, nem hitel. morvainak 100%-ban igaza van.

Kivlov 2009.03.17. 07:31:50

@közlekedési bűnöző:
Ott a pont. Ez pont olyan, minthogy a sok idióta azt szajkózza, hogy felülértékelt volt a 250 Ft-os euró, a mostani csak korrekció. A nagy lószart! akkortájt még kétszer olyan gyorsan növekedtünk, mint az eurózóna, még jó hogy az árfolyam is mutatott ebből valamit.

timarg · http://sas2.elte.hu/tg 2009.03.17. 07:35:58

devadel: "ebben az a vicces, hogy elképzelem a jelenetet, ahogy a kapitalisták végighallgatják morvait, bólogatnak egy kicsit, és azt mondják jó. ne fizesd vissza. semennyit se kell. de nem kaptok több hitelt. holnaptól abból éltek, amit a kiváló magyar nép megtermel. na onnantól lenne itt érdekes élet...".

Menne pedig. Adósságszolgálat nélkül (hiteltörlesztés+kamat) erős pluszban vagyunk. Ezért is nem fogják ezt mondani.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.03.17. 07:43:13

Hát eddig se tartottam sokra azt a hisztis picsát, ettől kezdve szvsz jobban tenné, ha képviselősködés helyett a teste maradékát árulná a nyugati téri aluljáróban.

mizie 2009.03.17. 07:47:13

azért vicces hogy a gazdasági analfabétákat milyen szimpla faszságokkal meg lehet etetnie Morvainak.

Asszem eljött az ideje hogy ingyen sörrel kampányoljak. ha ezt beveszik, akkor a sört zabálni fogják.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.03.17. 07:59:12

M. Krisztina nekem eléggé tetszik, meg okos is, jöhet az email címe :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.03.17. 08:02:50

Nem értem, hogy járkálhat egy ilyen egyértelműen elmebajos ember az utcákon. Igen, Morvaira gondolok.

Pierre73 2009.03.17. 08:02:58

Posztoló! Amiket felsoroltál, azok a TE személyes döntéseid alapján felvett hitelek lennének. Amit a kormány művel, az nem az ÉN döntésem és nem is a TIED. Nyugdíjat hitelből fizetni.... hát, nem tudom. Szerintem ezek nem erre lettek felhatalmazva.

egyszerüen 2009.03.17. 08:23:12

hülyeség amit Morvai mond, méghozzá nagyon.

Az tény fenn a parlamentbe kénne elszámoltatni a képviselőket első körben. Mi az hogy bemondásra kapnak lovét?? Bezzeg ha én nem kérek számlát, már azért is megbüntetnek Meg kénne szüntetni a kutakat (MÁV, stb.) Meg kell szüntetni a 13. jutatásokat, legyen az nyugdijas vagy közalkalmazott. Meg kell szüntetni a jutalmakat, a pártpénzeket (tartsák el öket a választok tagdijjal, innentől ök is másképp állnak hozzá)
Meg kell szoritani a banki rablogazdálkodást (nem is régen hallottam mekkora nyeresége van a bankoknak, de sirnak ezerrel. Talán nem kellene palotákat épiteni a haszonbol.

Egy tény ha nekem a betétemet befagyasztanák , én se csengetném nekik a lovét, és árverezés előtt össze is dönteném a lakást, és a romot árverezhetik. Mert akkor már ugyis mindegy

Nevetséges hog a dolgozo embernek lassan már az egész fizut be kell fizetni, mig a nagyjaink a mi pénzünkből cirkuszolnak a parlamentbe. Ez mindegyik mostani pártra vonatkozik, legyen ellenzék, vagy kormánypárti. Mindketten megszavazták a 13. nyugdijat, mikor mindenki tudta hogy hitelből lesz fedezve. Innentől egy kalap alá veszem öket

Arrol nem beszélve hogy pl mi is vissza akartuk fizetni a banki pénzt ami valuta hitel volt. Félidöben vagyunk , kértünk egy kimutatást, hogy mennyi lenne az annyi. Háát ott szemébe röhögtem az ügyintézőnek , van még 3 év és igy is a teljes összeget kellene befizetni, ergo mintha fizetném tovább még 3 évig. Saját maguk ellenségei, inkább bebukják a hitelt, de semennyit se engednek, mert nem lesz meg a 1x %-os nyereség. Majd ha sorra bukják be a hiteleket akkor gondolkozhatnak hogy hol szurták el, meg majd mennek sirni az államnak hogy az én adofizető pénzemből ugyan támogassa meg öket, hadd tudjanak engem mégjobban lehuzni. remélem mig odaérnek hogy sirnak addigra nem lesz miből fosztogatni

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.17. 08:23:34

Nem is tudom. Magunkra lennénk utalva, mert kivonulna a külföldi tőke.
Lenne esélyük a kisvállalkozásoknak? Kénytelenek lennénk a magyar ipar termékeit venni? Lenne munkája a magyar iparosoknak? Itthon maradna a megtermelt haszon?
De szar lenne. Erre tényleg semmi szükség.

hülyegyerek 2009.03.17. 08:34:45

Ha végre nem kapnánk kölcsönt,
lenne sansz hogy elmúljon a kissebbségi érzés, hogy mi magunk nem vagyunk képesek megélni.
És kialakulhatna egy önmagában is életképes gazdaság.
Nagy áldozatokkal, de ennek legalább lenne értelme.
Ezt a magyarországba fektetők nem fogják hagyni !!!
Mert még van mit eladnunk.
Tehát még lehetne mire építenünk.
Jobb inkább még ezeket is újabb hitelekkel elveszteni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.17. 08:37:09

"Az IMF-től, az EU-hoz kötődő és más külföldi bankoktól a tolvajbanda által felvett kölcsönökről jelentsük ki végre, hogy már sokszorosan visszafizettük őket, nem fizetünk egy fillérrel sem többet, mert nem nekik lehet felénk követelésük, hanem fordítva – mi követelhetünk tőlük"

Attól, hogy kijelenti még nem igaz. Eszem megáll ekkora barmokon. A számok más mondanak azt, hogy mit érez leszarom.

A repülő is repül, annak ellenére, hogy sok droid azt sem tudja miért. Attól, hogy neki a kamatszámítás nem megy attól még van adósság.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2009.03.17. 08:39:21

azért milyen meredek, hogy az ilyen hulladékemberek, mint a Morvai Krisztina még mindig ott van, ahol, és még senkinek nem juttott eszébe, hogy az ilyen idióta majmokat eltüntesse az pozíciójából, és kinevezze mondjuk egy szénbányába, vaklónak.

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.03.17. 08:41:20

Morvai Krisztina önkényesen távozott Lipótmezőről, nem szedi a gyógyszereit, kontrollra sem jár!

mizie 2009.03.17. 08:50:11

Morvai Krisztika ott van ahova való. a Jobbikban. ott el lehet hitetni az emberekkel ilyen hülyeségeket. parlamentben nincsenek bennt szal nem veszthetnek semmit. próbálkoznak mindennel ami a csövön kifér.

paaj 2009.03.17. 08:53:21

Jó, ez egy vérostoba jogász véleménye. Olyan is. Az isten mentsen meg minket attól, hogy hülyék kerüljenek hatalomra. Elég a mostani kolonc is nyakunkon...
Persze le lehet ülni, nem fizetni és keménykedni. Aztán az a mienk lesz amit kapunk cserébe. Az meg külön csodálatos ostobaságra utal, hogy amit mond azt el is hiszi.

mizie 2009.03.17. 08:56:47

jah és ez a "menjenek el a külföldi cégek mert akkor frankóság lesz" cuccot azért legalább végigondoltátok? nem gáz hogy perpill kb 1-2 millió ember dolgozik Mo-n külföldi tulajdonú cégeknek? Nem gáz hogy ezen dolgozók adójából működik még az ország úgy-ahogy? (csak mert ott többségében rendesen be vannak jelentve a dolgozók) Mert a rendes magyar cégek (leginkább a sokat siratott kkv-k) nem hajlandóak csak mutyis 50 ezer után adót fizetni? Nem gáz hogy a külföldi cégek dolgozóinak adójából van nyugdíj és egészségügy?

Persze, nyilván a nyereségüket kiviszik. de sok ezer milliárdot költenek és adóznak ami viszont országon belül marad.

Muad\\\'Dib 2009.03.17. 08:59:32

@paaj:
És lehet mindig azt csinálni, amit a hitelezők mondanak. Argentína, ismerős a szó?

Janovszki Zsolt 2009.03.17. 09:03:07

@]{udarauszkasz:
A világ évezredekig úgy működött, hogy a gazdagok vesznek/építenek lakásokat/várakat/házakat, és a szegények bérlik/jobbágykodnak. Amiatt van a válság, hogy most beszivárgott a köztudatba, hogy aszongya:
"Mert a plazma tv nem letszukseglet, de egy kegli, amiben felneveled a gyerekedet, az igen." Ha mindenkinek lett volna saját kéglije, mert az létszükséglet, úgy 1500 éve halt volna ki létszükséglet hiányban az emberiség... Dógozás és nó hitel rulez, vagy vess magadra.
Zs

titkom 2009.03.17. 09:03:31

@GRAND: ...van igazság benne, de konkrétumokkal kellene alátámasztani...

Alternatív 2009.03.17. 10:05:43

"Nem is tudom. Magunkra lennénk utalva, mert kivonulna a külföldi tőke.
Lenne esélyük a kisvállalkozásoknak? Kénytelenek lennénk a magyar ipar termékeit venni? Lenne munkája a magyar iparosoknak? Itthon maradna a megtermelt haszon?
De szar lenne. Erre tényleg semmi szükség. "

Igazad van! Magyar számítógépbe magyar processzort! Le a mocskos kínai mp3 lejátszókkal! Magyar zenét magyar CD-ről!

Janovszki Zsolt 2009.03.17. 10:44:31

@Alternatív:
Az a kedvencem, amikor a szkíta harcos a szlovén tejet veszi, mert bár van magyar, de az olcsóbb... Én meg a liberális zsidócigány a magyart veszem mert jól esik. És utána szkíta harcos lebasz, hogy biztos loptam a pénzt, mert munkából nem telne a magyar tejre. Funny a köbön. :)

bastian 2009.03.17. 13:17:17

itamas:

Élő példája vagy annak, hogy nem minden zsidónak magas az IQ-ja.

A hitel forrása nem a tőketulajdonosok, hanem a bank hitelpénz teremtő jogosultsága.
A FED magánbank, nézz utánna, mielőtt baromságokat fröcsögsz itt.
A tartalékráta bizony tőkeáttételt jelenti, javaslok egy Pénzügytan tankönyvet....

itamas (törölt) 2009.03.18. 03:24:23

@bastian:
- Nincs hitelezhető pénz, forrás oldali tőke tulajdonos nélkül, minden más butaság. Nyugodtan előadhat ezzel ellentétes idiótizmust haverjai előtt, nekik nyilván fel sem fog tűnni.

Kedves bastian, úgy magán bank a FED, mint egy állami vállalat Volgájának jobb oldali kereke.

Lehet, hogy a tankönyvei 1952-ben íródtak ?
Újabbat kellene beszerezzen.

Zsidózzon bastian nyugodtan, attól nem lesz sem okosabb, sem hozzáértőbb. Simán primitív marad.

bastian 2009.03.20. 23:48:55

Hiába erőlködsz zsidó, olyasmivel akarsz vitatkozni ami nem "titok", hanem tény. Ez olyan, mintha azzal jönnél, hogy nincsen levegő és hülye az aki azt hiszi, hogy levegőt lélegez be. Ez köztudott, de lásd kivel van dolgod, ne kelljen fáradnod, idemásolom a Fed oldaláról (te is leszedheted), a 12 fed körzet egyikének (az összes túl sok lenne, de nézd meg) a Bostoninak a tagbankok nevét:


Member Banks in the First Federal Reserve District
Federal Reserve Bank of Boston
September 15, 2004

CONNECTICUT
BANKERS BANK NORTHEAST GLASTONBURY CT *
CANAAN NATIONAL BANK, THE CANAAN CT
CITIZENS NATIONAL BANK, THE PUTNAM CT
CONNECTICUT BANK & TRUST COMPANY, THE HARTFORD CT *
FIRST NATIONAL BANK OF LITCHFIELD, THE LITCHFIELD CT
FIRST NATIONAL BANK OF SUFFIELD, THE SUFFIELD CT
NATIONAL IRON BANK, THE SALISBURY CT
STATE STREET BANK AND TRUST COMPANY OF
CONNECTICUT, N.A. HARTFORD CT
STATE STREET BANK AND TRUST COMPANY OF NEW
ENGLAND, NATIONAL ASSOCIATION HARTFORD CT
SUPERIOR SAVINGS OF NEW ENGLAND, NATIONAL
ASSOCIATION BRANFORD CT
WEBSTER BANK, NATIONAL ASSOCIATION WATERBURY CT
MASSACHUSETTS
ALLMERICA TRUST COMPANY NATIONAL ASSOCIATION WORCESTER MA
ANAWON TRUST, N.A. ATTLEBORO MA
ATLANTIC TRUST COMPANY NATIONAL ASSOCIATON BOSTON MA
BEVERLY NATIONAL BANK, THE BEVERLY MA
CAMBRIDGE APPLETON TRUST, N.A. BOSTON MA
COMMONWEALTH NATIONAL BANK WORCESTER MA
CONGRESS TRUST, NATIONAL ASSOCIATION BOSTON MA
EDGARTOWN NATIONAL BANK, THE EDGARTOWN MA
EQUISERVE TRUST COMPANY, NATIONAL ASSOCIATION CANTON MA
FAMILY CAPITAL TRUST COMPANY, NATIONAL ASSOCIATION BOSTON MA
FIRST FINANCIAL TRUST NATIONAL ASSOCIATION NEWTON MA
FIRST NATIONAL BANK OF IPSWICH, THE IPSWICH MA
LEADER BANK, NATIONAL ASSOCIATION ARLINGTON MA
LENOX NATIONAL BANK, THE LENOX MA
MARBLEHEAD SAVINGS BANK MARBLEHEAD MA *
MELLON TRUST OF NEW ENGLAND NATIONAL ASSOCIAITON BOSTON MA
MERCANTILE BANK AND TRUST COMPANY BOSTON MA *
MILFORD NATIONAL BANK AND TRUST COMPANY THE MILFORD MA
MILLBURY NATIONAL BANK MILLBURY MA
NATIONAL GRAND BANK OF MARBLEHEAD MARBLEHEAD MA
ROCKPORT NATIONAL BANK ROCKPORT MA
STATE STREET BANK AND TRUST COMPANY BOSTON MA *
WELLINGTON TRUST COMPANY NATIONAL ASSOCIATION BOSTON MA
MAINE
ACADIA TRUST, NATIONAL ASSOCIATION PORTLAND ME
BANKNORTH, NATIONAL ASSOCIATION PORTLAND ME
CAMDEN NATIONAL BANK CAMDEN ME
FIRST NATIONAL BANK OF BAR HARBOR BAR HARBOR ME
FIRST NATIONAL BANK OF DAMARISCOTTA DAMARISCOTTA ME
FLEET MAINE, NATIONAL ASSOCIATION SOUTH PORTLAND ME
MAINE Cont'd
FRANKLIN SAVINGS BANK FARMINGTON ME *
MERRILL MERCHANTS BANK BANGOR ME *
NORTHEAST BANK AUBURN ME *
OCEAN NATIONAL BANK KENNEBUNK ME
UNION TRUST COMPANY ELLSWORTH ME *
NEW HAMPSHIRE
COMMUNITY GUARANTY SAVINGS BANK PLYMOUTH NH *
LANCASTER NATIONAL BANK, THE LANCASTER NH
PEMIGEWASSET NATIONAL BANK OF PLYMOUTH, THE PLYMOUTH NH
PROVIDIAN NATIONAL BANK TILTON NH
STATE STREET BANK AND TRUST COMPANY OF NEW
HAMPSHIRE, N.A. NASHUA NH
RHODE ISLAND
FLEET BANK (RI), NATIONAL ASSOCIATION PROVIDENCE RI
FLEET NATIONAL BANK PROVIDENCE RI
FREEDOM NATIONAL BANK GREENVILLE RI
NEW ENGLAND TRUST COMPANY, NATIONAL ASSOCIA TION PROVIDENCE RI
TALBOTS CLASSICS NATIONAL BANK LINCOLN RI
VERMONT
COMMUNITY NATIONAL BANK DERBY VT
CONNECTICUT RIVER BANK, N.A. SPRINGFIELD VT
FACTORY POINT NATIONAL BANK OF MANCHESTER
CENTER, THE
MANCHESTER
CENTER VT
FIRST BRANDON NATIONAL BANK BRANDON VT
FIRST NATIONAL BANK OF ORWELL THE ORWELL VT
LEDYARD NATIONAL BANK NORWICH VT
NATIONAL BANK OF MIDDLEBURY MIDDLEBURY VT
RANDOLPH NATIONAL BANK RANDOLPH VT

Krumplifalo 2009.03.22. 16:24:05

Kedves itamás. Ne vitatkozz egy ekkora marhával mert semmi értelme. Egyébként amit a bankokról írsz az úgy is van (a FED meg " quasi-public (government entity with private components) banking system" de szerintem nem ez a lényeg, ezt mindenki tudhatja ha utánaolvas. Bastian egy sötét kis bunkó, célja hogy féfinformációkkal bódítsa a tudatlanokat és lezsidózza azt akinek bocsánatos bűne hogy nem ért vele egyet (ez ilyen egy undorító kis féreg). Én nem vitatkoznék vele, úgysem lehet meggyőzni.

en.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_System

bastian 2009.03.23. 00:43:00

Krumplifaló (zsidó):

Azért az elég arcátlanság, hogy belinkeled azt amiben fehéren-feketén ez áll:

"twelve regional privately-owned Federal Reserve Banks located in major cities throughout the nation"

Az, hogy van törvényességi felügyelete, az azt jelenti, hogy ahogyan más bankokat is az ottani "PSZÁF", a SEC felügyeli őket és a szenátusnak tartozik beszámolással, aminek a tagjai jelentős részben tulajdonosai a FED tagbankjainak is. Nem véletlenül Obama az egyik FED alelnököt kérte fel pénzügyminiszternek, ez egy bagázs. Az USA-t a privát bankvilág irányítja, aminek tulajdonosai elég sokat fordulnak meg Izraelben, hiszen a FED Rotschild érdekeltség. Ezek hivatalos helyeken is "bevallott" tények, persze külön propagandát nem csinálnak neki, csak annyit mondanak rá, hogy a pénzvilág így működik és kész. De gondoljatok arra, hogy az adótok jelentős része az államkötvény kamatokon keresztül pl. a gázai bombázásokra fordítódik ártatlan emberek tömegmészárlására....
süti beállítások módosítása