Csak online lesz elérhető ezentúl az ázsiai-amerikaiaknak szóló San Franciscó-i székhelyű AsianWeek nevű 30 éves hetilap - jelentette be a kiadó. A lap elnöke és főszerkesztője James Fang és a kiadó Ted Fang szerkesztőségi közleményben tudatta a hírt az olvasókkal, hogy a pénteki megjelenés lesz az utolsó print kiadványuk, mely közel 60 ezer példányszámban kelt el.
Egyre kevesebb nagy újság, egyre kevesebb olvasó és egyre kevesebb hirdető van a piacon, mint bármikor korábban. Az ázsiai-amerikaiak élen járnak a digitális forradalomban, s folyamatosan váltanak a print médiáról az online-ra. Annak érdekében, hogy lépést tartsunk a változásokkal, megszüntetjük a print kiadványt, és csak online szolgáltatunk - fűzték hozzá kiadói részről.
Az AsianWeek az egyike a csak online tartalomszolgáltatók táborának, ám számos más újság is hasonló lépéseket tervez. Októberben a 100 éves Christian Science Monitor jelentette be, hogy idén áprilisban fog utoljára print kiadványként megjelenni, ezt követően csak az interneten olvasható az újság.
Egy közelmúltban publikált és a száz legnagyobb példányszámú amerikai újságot vizsgáló felmérés szerint rövid idő alatt alapvetően alakult át a vizsgált sajtóterméket nethasználata. Az előző évhez képest megduplázódott és ötven százalék felé emelkedett azoknak az újságoknak a száma, amik hasznosítják netes kiadásuk felhasználók által létrehozott tartalmait.
Háromszorosára nőtt azoknak a lapoknak a száma, ahol lehet kommentálni a cikkeket, a magazinok fele pedig felajánlja egy- egy témáról az sms értesítés lehetőségét is az olvasóknak. A regisztrációk ideje pedig lejárt, legalábbis Egyesült Államokban, hiszen tavaly már csak az újságok 10 százaléka kényszerítette erre olvasóit.
(via ITCPress.hu)