Villanások a Twitteren



bazo9: tumblr

Ezt se hagyd ki!

Életképek

Címkék

autó (6) budapest (6) élet (6) foci (7) google (6) gyurcsány (5) hülye (8) hülyeség (19) internet (10) játék (6) labdarúgás (10) magyar (40) magyarország (11) média (9) politika (8) reklám (5) sport (14) szex (6) videó (5) Címkefelhő

Subba

Nincs megjeleníthető elem

Webisztán

Nincs megjeleníthető elem

Hozzászólások

Online

2008.04.30. 12:17 InformatívTeknős

Találjunk nevet az autópálya-matricának

Miért kell új nevet kitalálni? Egész egyszerűen azért, mert nincs már olyan tárgy, amit az elnevezés jelent. Nem kapunk matricát a nevetős vagy éppen szomorkás kutastól, legyen ő bácsi vagy néni. Éppen ezért szerintünk ideje indítani egy szavazást, hogy mi legyen az új meghatározás. Mert ugye matricát kérünk, de nem kapunk, ám mégis kifizetjük. Remélem mindenki érzi ennek az országot megváltó problémának a súlyát és segít feloldani a "nap problémájának" kérdését! Várjuk a javaslatokat!

Bookmark and Share

A bejegyzés trackback címe:

https://fontosdolgok.blog.hu/api/trackback/id/tr69448482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tuskó Hopkins 2008.04.30. 13:08:41

hát autópályajegy

W Joe 2008.04.30. 13:13:30

Ja, az autópályajegy jónak tűnik.

andd 2008.04.30. 13:14:44

nekem is a sarc jutott eszembe, de látom, hogy már hari beírta....

idiotapocs 2008.04.30. 13:18:11

én autópályabérletet szoktam kérni

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.30. 13:18:18

autópályajegy szintén nem jó mert ahogy matricát nem kapsz ugyanúgy jegyet sem.

az útdíj (pályadíj, autópályadíj) jónak tűnik. a sarc is jól hangzik, bár ezt hivatalosan biztosan nem fogadná el semmilyen illetékes :)

Unicorn 2008.04.30. 13:19:52

Sztrádadó...

MTHRFCKR 2008.04.30. 13:20:15

E-Way Ticket :)

Lenyúl 2008.04.30. 13:23:42

Kiskoromban a jugó autópályákon értelmeztük a "Toll post" feliratokat. Aztán a tollposzt megmagyarosodott tollfosztónak, értelmet is adva a dolognak.

Az eredeti kérdéshez: A "haverok és üzletfelek zsebének megtömésére szolgáló cucc" talán túl hosszú a hétköznapi használatra.

Útdíjra még egy szavazat.

A pályadíjjal az a gond, hogy az autóutakon, egyszámjegyű utakon (sőt, kategóriától függően lassan már a földutakon is) fizetni kell.

Julius Bond · http://www.hu 2008.04.30. 13:25:22

Gyorsforgalmi úthasználat jogosultság igazoló kivonat

azaki 2008.04.30. 13:38:08

Szerintem a pályadíj sem jó. Nem a díjat vásárolok hanem használatot.

Szóval pl. "...kérek egy 4 napos pályahasználatot...", vagy "befizetnék egy suhanásra", vagy "... 1 havi A.P.H.(autópálya használati) jogot fizetnék..."

Giorgio 2008.04.30. 13:39:39

Javasolnám az "ezt is ellopták" elnevezést. Hátránya hogy lassan mindenre rá lehetne írni.

azaki 2008.04.30. 13:44:56

Pálya Marica

Pálya Levonó (tőlünk vonják le...)

bobo 2008.04.30. 13:46:21

megjegyzem, érdekes a rendszer.

a tetvedékek ugyanis kitalálták hogy ha ráhajtasz a pályára már érvényes virtuálsarccal kell rendelkezed. (ez sehol a világon nincs így) tehát nem vetehed meg a pályán. a multkor elfeljettem venni matricát, mert aznap már lejárt a négynapos és rosszul megy a matek, d eészbekaptam a pályára hajtás után nem sokkal, igy vettem. 13 ezerre büntettek. még nem jártam utána személyesen de azt már tudom hogy nem érdekli őkat a kb. fél óra késéssel fizetett pályadíj. úgyhogy szépen írok egy levelet hogy utalják akkor vissza a pályadíjamat, mert ez esetben nem tudom mire fel fizettem ki?

röhej, hatalmas visszaélés volt ingyen használni a pályát fél órát, kérdés az nem visszaélés ha egy napig használom de négy napot fizetek?

azaki 2008.04.30. 13:51:30

Pálya öntap-adó

Fifibá 2008.04.30. 14:01:35

A "Gyorsforgalmi úthasználat jogosultság igazoló kivonat" (Julius Bond) már jó, de nem valaminek a kivonatát kapom, hanem egy nyugtát (jó esetben). Ezért legyen egyszerűen

"külön jogszabály szerinti díjköteles gyorsforgalmi utak használatáért fizetett díj (használati díj) megfizetését igazoló bizonylat".

Später 2008.04.30. 14:05:55

"Gyorsforgalmi úthasználat jogosultság igazoló kivonat" legyen GyÚJIK.

Rövid, de velős :)

Matrica Helyett 2008.04.30. 14:10:30

Szerintem korrekt megnevezés a lehúzó.

fg 2008.04.30. 14:20:12

autópályhasználati úthozzájárulási-költségtérítés
(remélem jó helyre tettem a kötőjelet. Kell egyáltalán?)

avogadro 2008.04.30. 14:20:56

e-matrica

sznobrász 2008.04.30. 14:30:41

Bond: GyÚJIK ???

Az meg hogy hangzik már, hogy "kérek egy út (vagy más) DÍJat.
Főleg, mert a díjat én csak fizetem (adom) míg a Zrt kapja. (Miután én kértem???)
Ugyanez a sarcra, adóra is áll.
Bérletet ugyanúgy nem kapsz, mint matricát.

Akkor a konstruktív rész:
Kérek egy négynapos/tíznapos/éves úthasználati licenszet/jogosultságot/jogosítványt?

Kérek egy négynapos/tíznapos/éves pálya(használati) engedélyt?

(Ezekről el tudom képzelni, hogy nem csak papíralapon létezhetnek.)

téboly 2008.04.30. 14:34:53

bobo:
Én is jártam hasonló módon még 2007 február-márciusában. Hozzá voltam szokva, hogy mivel éves van nem kell venni. ígyhát nem vettem. Budapestről Győr mellé mentem mikor eszembe jutott, hogy potyázok. Mondom mindegy hazamegyek oszt telefonálok. Azt az infót mondta az ügyfélszolgálatos, hogy nem kell parázni lovagoljak vissza egy kúthoz és vegyek (de persze még aznap). Két eset állhat fenn elmondása szerint:
1. Ha a ráhajtást követően, a matrica vásárlásig nem telik el sok idő, ill. ezen belül időközben nem "frissít" a rendszer akkor észrevétlen marad a hiba.
2. Regisztrálnak, kiértesítenek a büntetésről. Én akkor fogjam a bizonylatot és a másolatát küldjem be egy levéllel, hogy "bocs fiúk elfelejtettem, de amint észrevettem rögtön megvettem". Ezt elmondása szerint elfogadják. Szerintem tedd ezt.

Ez utóbbit nem kellett megtennem, mert nem jött büntetés.

A kommented olvasásáig nem tudtam, hogy azért nem akartak megbüntetni, mert bár látták, hogy potyáztam, de azt is, hogy még aznap megvettem a "matricát", vagy mert tényleg "kiesett" a rendszernek a malőröm. Most már sejtem, hogy ez utóbbi lehetett.

Igen 4 napot fizetsz ki ezért vagy megvehesd még aznap utólag, vagy vezessék be, hogy a vásárlástól számított 96 órán keresztül jogosult vagy használni a pályát. így lenne fer.

Amúgy jogosan büntetnek -az más kérdés, hogy szemét módon-, mert:
"b) 4 napos jogosultság: a vásárló által megjelölt kezdő napra és további 3 napra (összesen 4 egymást követő naptári napra), kizárólag a D1 járműkategóriára,"
DE:
"A jogosultság megvásárlása nem keletkeztet a vásárlást megelőző időpontra vonatkozó – visszamenőleges – úthasználati jogosultságot."

www.autopalya.hu/engine.aspx?page=DIJTABLAZAT2008

sznobrász 2008.04.30. 14:35:21

e-matrica tecc.

avogadro rúlz
süti beállítások módosítása